10 de diciembre de 2014

Las Implicaciones de la Implementación del Sistema de Administración de Riesgo Crediticio, en la Línea de Microcrédito de la Financiera Compartir S.A.

Por: Adriana Alejandra Arévalo Torres

Abstract:

This article deals with the consequences of the System of Credit Risk Management (SCRM) in the allocation of microcredit within Financiera Compartir S.A. It aims at determining whether SCRM, as a prudential regulation tool, is affecting the deepening and development of microcredit. As it increases the prudential behavior of the credit institutions when allocating credit to microenterprises it may affect the access to such flows to needed but risky small enterprises.

Sistema de Administración de Riesgo de Crédito, Microcrédito, SARC, Intervención del Estado, Superintendencia Financiera de Colombia, Riesgo de Crédito, Sistema Bancario, Compañías de Financiamiento.

Descargar artículo